Home| Cerpen| Puisi| Ocehan| Lomba| Renungan

Monday, April 1, 2013

Untukmu Kekasih

Datanglah kekasih..datanglah padaku malam ini..dan datanglah padaku pada malam-malam selanjutnya..jangan biarkan aku seorang diri seperti malam-malam yang lalu..aku telah tak sanggup lagi..bicaralah kasih..aku ingin mendengar sekilas rayu dari bibirmu..agar semakin terasa denyut-denyut jantungku

Ketahuilah kekasih rinduku telah mendekatkan aku padamu..namun bimbang masih juga mengoyak pikiranku..berilah aku keyakinan kekasih..agar langkah kaki ini tak lagi berbelok kearah lain, cukup kearahmu

kemarilah kekasih..kemarilah dan sematkan cicin ini dijari manisku..sebagai sahnya hubungan kita dimata Tuhanku dan Tuhanmu..dan kita akan menjadi sepasang kekasih dengan cinta yang harum seharum napasmu dan napasku kala dimabuk cinta dalam ridho-Nya

kesini lah kasih..hampirilah aku yang telah lama menahan rindu..balutlah rinduku ini dengan perban cintamu

No comments: